Wij zijn aan het begin van dit schooljaar met onze school gestart met leerKRACHT.

1 van de instrumenten is daarbij een gezamenlijk lesontwerp maken. 2 leerkrachten , meester Joris en juf Linda van de Don Boscoschool in Rhoon hebben daarbij een ontwerp gemaakt om dit overzichtelijk te kunnen doen.

Dit formulier is daarna door ons digitaal gemaakt als PDF of als in word invulbaar formulier.

Deze formulieren zijn misschien ook handig voor andere scholen om te gebruiken;

1.formulier gezamenlijk lesontwerp (PDF)  om uit te printen
2.formulier gezamenlijk lesontwerp (DOCX)  sjabloon voor digitaal gebruik (in Word invulbaar)

Met leerKRACHT verbeter je samen het onderwijs

Op een school met een verbetercultuur werk je samen aan nog beter onderwijs. Een cultuur waarin je als leraren van elkaar leert en samen met je leerlingen en de schoolleiding het onderwijs verbetert. Met leerKRACHT creëer je zo’n cultuur op jouw school. Hoe doe je dat? Aan de basis staan vier leerKRACHT-instrumenten die elkaar onderling versterken. Deze instrumenten zet je in een geplande ritmiek in en vormen de kern van de leerKRACHT-aanpak waarmee je op jouw school een verbetercultuur kan creëren:

  • De bordsessie. Korte effectieve werksessie, waarin je met je collega’s en schoolleiding wekelijks de voortgang bespreekt op doelen die je gezamenlijk gesteld hebt. Deze bordsessies vervangen de veelal inefficiënte vergaderingen.
  • Gezamenlijk lesontwerp. De doelen die je met je team stelt vertaal je naar de dagelijkse lespraktijk. Door samen lessen voor te bereiden maak je gebruik van elkaars kennis en kunde en kan je lessen verbeteren en innoveren
  • Lesbezoek en feedback. Van en met elkaar leren is de basis voor een goede les. Door regelmatig te kijken bij elkaar en samen te bespreken of de beoogde doelen worden bereikt, krijg je ideeën over hoe het nog beter kan.
  • De stem van de leerling. De leerling of de student is de grootste inspiratiebron voor nieuwe lesdoelen. Zij kunnen bij uitstek feedback geven over het onderwijs en werken zo mee aan verbetering.
  • De instrumenten van leerKRACHT: Bordsessie, gezamenlijk lesontwerp, lesbezoek en feedback, de stem van de leerling

 

 

0 Reacties

Geef een antwoord

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Copyright 2016-2024 |  www.jufbijtje.nl | Teksten en afbeeldingen van derden zijn eigendom van de respectievelijke eigenaren. | Algemene voorwaarden | Contact | JufBijtje is een handelsnaam van  Original1 Design te Poortugaal | KVK : 55504388 • BTW: NL002178380B02

Neem contact op

We horen graag wat je van de website vindt en beantwoorden graag je vragen! Neem contact met ons op en we komen zo snel mogelijk bij je terug.

Wordt verstuurd

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?