Grej of the day zijn dagelijkse microlessen gebaseerd op hints, feiten, nieuwsgierigheid het maken van connecties en herhaling.
De lessen kunnen gaan over mensen, plaatsen of gebeurtenissen. Het doel van GOTD is om interesse te wekken bij kinderen, hen aan te zetten tot onderzoek, de nieuwsgierigheid te prikkelen en de interactie tussen de driehoek leerkracht-leerling-ouder(s) te vergroten.
Hoe werkt het:
We geven de kinderen een of meerder clues;
• Groot bekend monument
• Liefde
• Geen beton
De kinderen schrijven de clues op en eventueel schrijven we de clues op het bord.
De kinderen nemen de clues ook mee naar huis zodat deze met de ouders en/of broers en zussen gedeeld kan worden.
Op school inventariseren we in de Microles alle antwoorden en geven we de juiste oplossing.
We vertellen over de Eiffeltoren, Parijs (de stad van de liefde) en vragen de kinderen dit thuis te vertellen.
Thuis vertellen de kinderen de oplossing van het raadsel plus wat ze geleerd hebben over de Eiffeltoren.
Grej of the day
Jufbijtje||Bovenbouw, Digitale leermiddelen, Groep 3, Groep 4, Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8, Groepen, Kleuters, Middenbouw, Nieuws, Onderbouw, Spelletjes, Techniek, Vakken, Wereldorientatie, Bovenbouw, communicatie, GOTD, Grej of the day, Groep 3, Groep 4, groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8, Inspiratie klas, Kleuters, Middenbouw, Onderbouw, onderzoeken, ouders, overige materialen, WO|21”Grej of the day” of GOTD (grej = Zweeds woord voor ”een ding”) – begon in 2009 in het...